Onsdag!

Uha,jag är  dålig känns det som..Eller så är det bara som jag är sjukligt trött & behöver min medecin(stava?)haha ..
Hailie är förkyld :( Benjy spydde för ett par dagarsen men det  va antagligen inget mer än åksjuka  för han va hur pigg som helst & hade ingen feber eller något. Men men hoppas allt blir bättre snart!

Jag längtar efter att jobba & göra nåt.JAG hatar att vara hemma..Jag är verkligen inte typiskt hemmafru som älskar att leva på min man..Jag är tvärtom jag vill nästan att  man ska kunna leva på mig & att min man skötte hemmet haha ^^ Nä men att båda jobbar & båda sköter hem & barn ..Sen kan jag leka hemmafru på fritiden & baka till min familj ;) Jag vill öppna café NUNUNUNUNU NUUU! Fixat hemsidan & fixat till stavfelen;) Eller iaf dem jag kunde se .. www.svorono.se

Hur är ni när det gäller sånt ? vill ni vara hemma med barnen & ha en man som sköter allt annat med jobb & pengar?
Eller  är ni som jag?..Jag står inte ut att leva på någon annan ..

Jag  är kanske elak enligt vissa?(eller  VI är kanske konstiga enligt vissa)  Men om Jim jobbar så tänker jag inte alls på det på natten när barnen vaknar,han får gå upp lika mycket som jag  & fixa eller att vi delar  upp det som tex jag går ner & gör flaska & han matar .. Jag avskyr nästan när kvinnorna får göra allt på natten  bara för att mannen jobbar.. Så är inte livet..Man är ju två om att skaffa barn & att vara hemma & ta hand om barn är minst lika mycket utmattande som att jobba (kanske inte i alla fall) men ingen kan påstå att det är en dans på roser jämnt med trotsiga & vilda barn,man blir  trött & sleten ^^ (Jim är självklart med på detta & tycker som jag tycker där faktiskt ,skönt)

Skulle iaf vara roligt att se hur mina läsare ser på detta? Särskilt ni som har barn,hur gör ni?=)
Jag anser det ska vara lika ! Skulle det vara jag som jobba hela dagarna hade jag endå fått gå upp på natten & sköta om mina barn & vara förälder.


Till nåt annat.. Vill någon hitta på något med mig & barnen på Lördag? Jag har skickat iväg Jim till Köpenhamn då  inför en BMX tävling där .. Så jag har ingen aning om vad vi ska göra.. Jag vill egentligen till   bakken eller nåt kul.. Hm hm.


Kram på er
Kommentarer
Postat av: BARBIERELLA

Jag håller med dig till 100%. ^-^ Jag tänkte faktiskt på det häromdagen, att jag hade aldrig velat "leva" på någon annan. Det känns så mycket bättre att åstadkomma något själv också, och man mår mycket bättre av det, tror jag. :)

2010-08-18 @ 14:34:32
URL: http://wezpigulke.blogg.se/
Postat av: Sandra

Att vara hemma med två små är fan så mkt jobbigare än att kunna komma hemmifrån 8 timmar om dagen. Visst det är jobbigt att jobba men man får vara lite själv, vara bland vuxna människor & inte bara vara med sina barn.

Ska börja plugga nu när min tjej är 1 år & fattar bara inte, asså allvar FATTAR INTE hur folk pallar gå hemma med sina barn i flera år. Även om pluggandet kommer göra så man har ännu mer att göra så är det mer än att laga mat, byta blöja, gnälla om att äta upp maten, kämpa med det mesta, som man får göra när man går hemma.

Tro mig, jag förstår verkligen dig. Jag är ingen typisk hemmafru jag heller...:)

Fin blogg du har förresten!

2010-08-18 @ 14:53:23
Postat av: Svärmor

Jag håller med om att man ska hjälpas åt med barnen

och det gäller framför allt att man får sin nattsömn

störd och kvinnan oftast har den biten för mannen pallar inte sen för "du är ju hemma hela tiden"

Men de som är bra pappor hjälper till med även

nattjobb för man är faktiskt 2 och det behövs verkligen. Jag har själv haft 4 barn och då 2 kolik

barn där jag själv har fått ta allt själv hur jag

nu hängde ihop fattar jag inte, jag har 8 år mellan 1-4 barnet så det var tufft.

Klart du längtar efter att komma iväg och jobba på

olika sätt, mycket för då har man vuxen kontakt

och man älskar sina barn lika mycket för det och kan

oftas uppskatta allt mycket bättre då, ibland

känner man sej bara tradig när man går hemma.

Kram från en som vet.

2010-08-18 @ 15:48:42
Postat av: ★ MansonDust - mamma till Star, Ninja & Seven ★

Jag har varit hemma sen 2001. Sen 2002 med barn. På dagarna går äldsta i skolan & mellanbarnet håller på & skolas in på dagis nu. Yngsta är 1½ år & kommer vara hemma med mig. Jag älskar att vara hemma & längtar inte alls efter att "komma ut". :) Det kan jag ta sen.. barnen är bara små en gång.

2010-08-18 @ 17:53:21
URL: http://mansondusts.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign