Nya kläder

Lovade i min förra blogg att jag skulle visa upp nya kläderna jag köpte nu i veckan . Här är lite bilder.
Köpt på New yorker..Dem har en del där som känns lite retro faktiskt,dock är storlekarna minismå där tyvärr så för mej som har höfter & tudor är det svårt att hitta något som passar, tooo bad.... Det är väl det enda negativa med New yorker ..

Jag va även inne på Carlings & skulle hitta midjehöga jeans ,men jag vände ungefär lika fort när de första paret byxor jag tog upp va lika breda i midjan som mina sons byxor .. Det är rätt konstigt att dem ens säljer så små storlekar till vuxna människor ..

Vad tycker ni om dagens mode & kläder? Är det inte vääldigt smått? Jag har iaf super mycket problem med att hitta kläder & så jääädra stor är jag ju inte så det bör vara svårt..


Bilder

Lite orättvis bild på denna klänning då färgen inte stämmer på den första bilden,
men ni ser modellen här..

Färgen är mer rättvis här =)

Hittade även en flanell liknande skjorta =) Äntligen!
 Dock skulle jag behöva storlek XL i denna ..Detta är L & den sitter skit tight =/
Klänningen ovan va jag tvungen att köpa i storlek S ..Jätte skumt & tråkigt!
Kommentarer
Postat av: Carolina

Jag håller med dej. dagens kläder i affär är minimala.. Man får krypa i dem , men behöver sax eller hjälp för att ta sej ur.. Har precis som du HÖFTER.. men det får man tydligen inte ha som kvinna längre.. Man blir så lissen!!

2010-05-13 @ 10:34:17
URL: http://ekorrensvardag.blogspot.com
Postat av: electra

Carolina



ja de e sjukt jag kan inte ens krypa in i dem >.< jag ska va glad om jag får in en fot ^^

2010-05-13 @ 10:42:14
Postat av: Thina

Nä det därmed kläder är konstigt!Ibland färvånas man över hur dom sätter storlekar...och hur små saker kan va!

2010-05-13 @ 12:54:25
URL: http://thinas.bilddagboken.se
Postat av: Marta

jag kan hålla med till viss del, storleksutbudet borde vara större!

men som jag som är väldigt väldigt smal kan faktiskt tycka att det känns tråkigt att jag måste köpa xxs å ibland kan även det vara väldigt svårt att hitta.

byxor har jag jätte problem med, jag måste endra sy in byxorna eller köpa ifrån barnavdelningen, dock brukar jag kunna hitta hyfsade byxor på new yorker och gina.



men jag håller defenitivt med dej om att det e synd att det inte finns lika fräna kläder för lite större människor än för super smala människor.

storleksutbudet borde verkligen ökas på!

2010-05-13 @ 13:09:15
URL: http://martanilsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Har ofta samma problem som dej, och jag är verkligen inte stor av mej, snarare normal! Det förstör hela shopping glädjen att gå in i en affär, se nåt man gillar och när man tittar närmare ser man att storleken är densamma som en 5-årings... Helt sjukt verkligen!

2010-05-13 @ 14:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign