Shopping!

Puh efter  att gått en hel dag på väla & sen fått grymt mycket blåser på fötterna pga nya skor sen dessutom sprungit barfota & i linne i spöregn så vart det en bra dag=)
Benjy har fått handla lite leksaker & har pengar över än vi shoppa nya kläder till Hailie & babde hitta nya skor plus nya BMX handskar..Jag hittade tillsist jeans,eyliner & en ny söt hårblomma..

Idag gick jag även fram till en i kassan på H&M & klagade över att dem bara har små storlekar, då säger hon "Har du kollat på bib avdelningen" ja då..Där det bara finns fula tantkläder visst har jag kollat där så jag svara ja de har jag men där är såklart inget fint.. jag hitta skit fina jeans jag ville ha men dem hade endast upp till storlek 42 där >.< jag får dem inte end över låren .. Så jag sa att de e jätte synd att ni inte har större storlekar i de snygga kläderna  ..Fick gnälla lite & hon förstod (hoppas jag?)  men tipsade då om B´chic.. Dock mycket dam kläder MEN dem har inte mindre storlekar än 42 där inne vilket jag ebrömmde dme för där inne idag ..Glada & roliga tjejer  som inte är taniga men grymt fina endå Hur kul som helst att va där inne plus dem har alla möjliga stora storlekar från 42 .. Jag menar 42 jeansen jag prova på H&M (& alla andra butiker emd för den delen) fick jag inte över låren ens.. Men inne på B´chic va storlek 42 till & med lite stora men satt endå kanon bra så jag köpte dem! Dem hade en del snygga jeans där inne  så kvinnor som är på jakt efter kläder till deras vackra höfter ,där har ni ett tips =) Dem har även en del snygga skjortor där inne jag hade lätt kunnat få ihop en snygg rockabilly look där inne..
Jag ska  även säga det att lindex & kappahl har en del stora storlekar med  !

Men  H&M ,  deras stora storlekar MÅSTE vara på en särskild avdelning inte att dem kan blanda det med alla andra kläder utan man måste stå & känna sej som ett sär för att man har stora höfter & inte kan kolla bland alla andra snygga kläder bara för det -.- Sen plus det är bara tantiga fula kläder dem har där ..så sa hon i kassan "Det är bara periodvis vi har större storlekar bland de övriga kläderna än storlek 42" ..Hallååå? WHY WHY ? Varför inte alltid ha så alla figurer kan handla .. Eller att dem slutar göra alla storlekar bara mindre & mindre jämnt >.< Till & med till MÄN är det samma problem..Min man är lagom &  snarare medium  vill jag & alla andra ha det till men han är tvungen att köpa kläder i storlek XL annars sitter det åt jätte mycket..Varför är det så? Fattar icke!

Jag ska iaf skriva in & klaga för jag är en bitterfitta när det gäller sånt & ni fåår lov att tycka  att jag är det med^^! Vi kurviga tjejer vill oxå vara med på en hörna !

*^^* Men iaf så hitta jag fina jeans på B´chic & en söt hårblomma hitta jag med idag som passar till en av mina nyare toppar .. Plus  fina kläder till Hailie ^^ Kolla bilderna här under :)

       
  (<-Ni förstår kanske varför jag inte kunde låta bli att köpa dem här va?^^ )
  

Kommentarer
Postat av: zandra

Sv: Mm, tråkigt när de e så!

Men Benjy har ju en bra pappa nu & en bra mamma, han har det bra iaf!

Till skillnad från detta barn som kanske får ett hell om inte nåt händer.

2010-05-24 @ 19:24:15
URL: http://zandraaak.blogg.se/
Postat av: Tilda

Hej Electra. Skulle ha ditt nummer på bdb, men fick de aldrig. Du kan väl skicka ett pm när du har tid. snigelkiss.

2010-05-24 @ 19:36:02
URL: http://hopesmamma.blogg.se/
Postat av: elio

Nää, den där kanelbullsbodyn var ju helt underbar! :D Köpte du den från B'chic med? Vill "beställa" en från mamma tills nästa gång hon kommer över och Patrick är nyfödd. ^^

2010-05-24 @ 19:36:03
Postat av: Emelie

Det är så jäkla sjukt att dom inte har större storlekar än vad dom har, för jag tycker att JÄMT när man kollar på kläder så är typ alla kläder i storleken M-L tagna, alltså dom flesta har dom storlekarna så finns bara pyttesmå S kvar. Kan inte det säga nåt om vilken storlek folk vanligtvis har? Riktigt irriterande och tycker verkligen du ska skriva och klaga! För det e ju rent ut sagt löjligt.

Tur du hitta snygga jeans som passa iaf =) Och Hailies nya kläder är verkligen URGULLIGA! <3



Kram på dej och familjen! :)

2010-05-24 @ 19:45:03
Postat av: Angelica

jag förstår varför dom har små storlekar, för det finns vi med problem för att det inte finns så små vuxenkläder fast vi är vuxna. och jag skulle nog hellre ha tant kläder med snygga assesoarer än att ha barn kläder. Så klaga inte för mkt, tänk på oss små också.

2010-05-24 @ 19:58:18
URL: http://badname.blogg.se/
Postat av: electra

Anegelica .. Jag säger inte att dme ska SLUTA sälja smått jhag säger inte att det är dåligt att dem säljer smått men jag säger att det är för jävligt att det aldrig finns stora storlekar! Dem ska kunna blanda! de finns ju bara smått i affärerna ! det känns hemskt att JAG ska behöva gå till en speciall butik för att kunna få på mej etyt par byxor när jag inte ens är så pass tjock så det ska ens behövas liksom.. Förstå vad jag menar!

2010-05-24 @ 20:09:37
Postat av: Thina

Jag har nog bara snabb kollat en gång på b´chic

Å då hittade jag inget alls, bara tant kläder..får nog ge det en ny chans! Annars gillar kag ZIZZI, dom hra ofta en del fint! Deras minsta kläder är åxå typ 42 eller nåt sånt. Hm´s stora storlekar är dessutom hel sjuka! Provade jeans där för nåt tag sen och min vanliga storlek va skit liten...den är typ för stor hos alla andra...så då blev jag sur å sket i det! Å gick till lindex eller kapahl istället! Man vill ju inte direkt behöva ta hur många storlekar större än man brukar...så kul är det ikke!



Söta saker till bebisen :-)

2010-05-24 @ 20:15:05
URL: http://thinas.bilddagboken.se
Postat av: Nathalie

Håller med! Visst borde dom ha små storlekar med men inte BARA små storlekar! Överdelar brukar jag inte ha något problem att få på mig, men när det kommer till byxor... ><

Sen blir jag arg för jag har provat studentklänningar ett tag och även fast jag provade Large så var den gjort för människor som har A-kupa.

2010-05-24 @ 20:16:32
URL: http://euphoric.devote.se
Postat av: zandra

Mm, du vet hur JOhan ser ut, typ som Jim. Han får oxå ha stl XL, o jag tycker att dom är M HÖGST L.. Men nej, XL fungerar för dom. De e så sjukt. Har man inte känt sig fet innan man går in i en butik så lär man göra de där inne.

2010-05-24 @ 20:23:20
URL: http://zandraaak.blogg.se/
Postat av: D

Jag tycker att det är bra att du ska skriva till dom och klaga! Jag har själv former, och kan knappt köpa kläder som passar mig bra. Måste köpa förstora kläder då..

2010-05-25 @ 15:36:55
Postat av: Fanny (Anothernamn @BDB)

Måste tipsa om http://www.bonprix.se/se/home.htm

Där har dom "vanliga" kläder i nästan alla storlekar.

Jag är till och med större än dig så jag vet hur du har det.

Så kolla in den sidan :)

2010-09-11 @ 18:38:05
URL: http://fysh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign