Kanel!

Bakar just nu kanelbull! Det luktar juligt!

Jag älskar tiden innan jul (det mesta) då man julbakar,julpysslar & lyssnar på Elvis gammla julklassiker<3 Men själva julafton tycker jag är sådär.. Detta året kommer jag bara köpa julklappar till dem jag firar jul med! & några vänner som jag faktiskt träffar & umgås med.. Fler vänner än dem  kommer jag inte köpa några till (Såklart svärmor & så) & alla förutom mina barn får varsen FIN  julklapp! Vi är inte gjorda av pengar & jag anser julen handlar om familj & vänskap .Inte massa saker & inte massa tusenlappar som försvinner bara för det är jul! Jag bakar hellre & äter god mat på jul isåfall.. Jag uppskattar själv personliga saker som saker man gjort kanske eller bilder eller annat personligt .

Om jag fick bestämma MIN jul så hade det för det första inte vatt  hemma.. Jag hade velat hyra en stuga där det finns massa snö med nära & kära .. Köpt kanske max vars 1-2 fina julklappar & ätit god mat ..Kanske bakat & pysslat med barnen..Detta hade jag kunnat tänka mig göra hemma hos en själv med såklart..Fokusera på barnen  & haft det riktigt mysigt !

Jag har även alltid drömt om att ha en stooor jul där det är knytkalas.. Typ massa släkt & vänner ..Jag försöker alltid fåp ihop till en stor jul men oftast kan ju inga .. Det är synd ..Nä massa babbel här,

Vad är jul för er & vad gör ni på julafton?


Kommentarer
Postat av: isa

Jag tycker att julen är konstig och lite pinsam nu för tiden, men det är mest för att mina föräldrar är nyskilda. Jul för mig ska vara med släkt, och som du skrev; god mat och sådant och inte vara så fokuserad kring julklappar. Mer kvalitet än kvantitet. Tyvärr så har jag inte en sån stor släkt i Sverige, så julafton är med min familj, farmor och kanske mina morföräldrar.

2010-11-07 @ 18:27:47
URL: http://iibubbles.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vet inte fall vi räknas in i "julklappskategorin" men du/ni behöver inte ge oss nåt. Vi kommer inte ge er nåt :) då kan vi hellre ha julbak/pyssel eller nåt :) blir bara så mycket onödiga pengar hit & dit annars. Vi ger klappar till Tyra & våra syskon :) sen ingen annan. Jo mamma kanske :) Jul e myysigt!

2010-11-08 @ 08:20:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign