Engelska scones!

Hej mina vänner!
 
Sitter just nu och mumsar på nybakta engelska scones ..Muuums.. Egentigen bör dem ätas med en varm kopp te, med jag tog en latte ;) Går bra det med .
Välbehövt iallafall efter denna hemska morgon :)
 
Morgonen börja med att Jim blev inringd till jobb så jag fick ingen sovmorgon direkt där haha ;)
Så det va upp med barn & glo på julkalendern sen gå till skolan .. Fyfasiken vad kallt det vart.. Vi har inte hunnit köpa värsta vinterskor eller något ännu för snön kom ju väldans plötsligt .. Men Benjys skor är endå lite fodrade plus strumpor så tänkte att han står nog ut med det idag sen handla skor ikväll när Jim jobbat klart .. Ja.. Väl hemma igen så går det inte ens 10 minuter ..( vägen till skolan är lång och tar ca 30-40 minuter att gå med lilldamen)  Så ja.. Då ringer telefonen & då är det Benjys fröken (min gammla"fröken med" )  och säger att Benjy fryser om fötterna och undrar om jag kan komma med ett par extra strumpor.. Och ja vad gör man? jooo man asar på sig kläder skor overaller bla bla mm.. igen.. Går åter igen med en trött dam till skolan för att lämna strumpor .. Sen hem igen och hon vägrar gå.. ohh jag älskar livet i ¨ånna stunder ..Väl hemma iallafall så började jag baka scones .. Under tiden somna Hailie och nu sitter jag här själv i lugn och ro innan det är dax att gå till skolan IGEN ;)
 
Klagklag .
 
Ikväll ska jag promenixa en runda med Loppan. Va ett tagsen jag träffa hemme nu så det ska bli mysigt :)
 
Tänkte dela med mig dages recept här iallafall=)
 
Engelska scones
 
Du behöver
* 7½ dl mjöl
*2 tsk bakpulver
*en nypa salt
*1 dl råsocker
*125 g smör
*2 ägg( ett av dem till pensling)
*2 dl mjölk
 
Gör såhär
*Sätt ungnen på 250 grader
*Blanda alla torra ingredienser
*Nyp samma dem torra igredienserna med tärnat smör tills det blir en "kornig" mjölblandning
*vispa lätt  samman ägg & mjölk
*Häll sedan i vätskan i mjölblandningen och knåda ihop till en smidig deg..
 
*dela sedan upp degen i tre lika stora delar &  platta sedan till dem på en plåt (ca 1 cm tjocka)
*skär ett kryss på var deg "platta" sen pensla med ägg och strö över råsocker på dem
* in i mitten av ugnen i ca 10 minuter
 
Servera gärna med gott te . puss
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign