sveriges största baktävling/hela sverige bakar!

Ni kanske hört om denna ? Jag har ju varit sjukt hemlig om detta men jag  ssökte ju dit för folk tjata på mig & tänkte jaja jag kan väl svara på frågorna & skicka in bilder .. Vilket jag gjorde & dessutom gick vidare steg för steg hela tiden .. Sen tillsist så ringer dem upp mig & kör en kort intervju via luren ..Bara däär va jag helt paff & tänkte, jaag?? okej.. Ja sen skulle dem höra av sig om man gick vidare till första castingen i stockholm..
Vilket dem gjorde .. Så jag åkte till stockholm & blev intervjuad där.. Fick massa positiva komplimanger om allt-.. Både bakning ,tatueringarna, mitt utseende & mitt sätt att vara .. Vilket kändes kul :) Samma sak där, dem hör av sig om man går vidare till slutcastingen .. Dem va från början över 2000 pers som sökt till detta där ca 200 pers fick komma till första castingen ..Bara där kändes det sjukt bra för mig.. 1 av dem 200 personerna..wow .. ^^
Ja  knappt två veckor senare hör dem av sig & säger att dem gillar mig jätte mycket & vill ha mig till slutcastingen i stockholm med .. Så jag blev en av dem 60 bästa av alla sökande på bakning. .. Vilket egohopp^^  Man skulle då på slutcastingen  få gå på intervjuer & provinspelning & baka något man är extra stolt över & ta med PLUS provbaka framför kamera & jury med flera .. ( i studion brevid lets dance har jag för mig haha)  Jag baka då en rejäll tårta i färgerna rött & svart ..Min tårta provades av kända personer som författarinnan till 7 sorters kakor tex ..
Alla tyckte min tårta vart jätte fin. Spännande :D Dessutom bara jag i just min grupp som baka något sådant .
Sen vart det provbakning en iallafall såklart blev det sockerkaka alla skulle baka ( jag suuuuuger på sockerkaka) Kände mig så dömd.haha .. Jag tyckte jag misslyckades men tydligen inte för fick positiv kritik & jag vart även modig & den enda som hade hallon/citron som smaksättning vilket vart positivt & dem gilla den..
NUU sitter man & väntar på svar om vilka som går vidare.. Det är bara endast 12 personer som går vidare & där är så sjuukt många duktiga människor .. Jag tro inte ( på magkänska) att jag går vidare .. men jag är så stolt över mig själv att jag våga detta & att det gått så pass bra endå=) Plus jag är en av de 60 bästa redan endå ;)
Nu har jag avslöjat :D
Tack alla som stöttat & tror på mig inför detta <3
Kommentarer
Postat av: Emilia

Hejja oss så himla mycket! Det är väl dags för mig att avslöja mig också snart, men jag har inte riktigt vågat, haha. Och du misslyckades inte alls med din sockerkaka, den var supersmarrig!

2012-05-10 @ 20:05:11
URL: http://kondiskakan.blogg.se/
Postat av: carola

Det spelar ingen roll om du går vidare eller inte. Du är väldigt kreativ och det ska du syssla med. Glad för din skull. Om du inte går vidare så kan du alltid baka till mig ;)

2012-05-10 @ 22:20:04
Postat av: Linda

Va roligt att du kommit så långt! Du ska verkligen vara stolt över dig själv, du är skitduktig!!

2012-05-10 @ 23:03:23
URL: http://www.lindasvra.blogspot.com
Postat av: Zandra

Spännande :P

2012-05-11 @ 06:26:18
URL: http://zandraaak.blogg.se/
Postat av: Erika

Grattis! Och lycka till :D



Skulle du kunna fixa dina länkar? De syns inte nu för att färgen är vit och då försvinner texten :/

2012-05-11 @ 06:34:36
Postat av: bettyboom svarar

tack alla..



erika jaa jag vet =( stör mig som fan på det själv.. hittar inte vart fasiken jag ändrar det ???

2012-05-11 @ 07:57:58
Postat av: ★ M a n s o n D u s t - barnklädestokig fyrabarnsmamma med genustänk ★

Åh vad roligt för dig :D

2012-05-11 @ 08:52:04
URL: http://mansondusts.blogg.se/
Postat av: Jenny Little Cake

Shit va cool tårta...kul! Jag är lite rädd att täcka i svart, det har en härlig förmåga att färga både tänder, tunga & läppar :D Jag sitter själv i väntan på att få reda på om man tagit sig sista biten, men som du är jag sjukt nöjd med att ha varit bland de sista 60...hejja oss!

2012-05-11 @ 09:29:08
URL: http://www.littlecake.se
Postat av: emma

du är så duktig! tänk inte på om du kommit vidare, du är ändå så grym! av 2000 människor! forstätt som du gör så kommer det löna sig ändå jag lovar. kram

2012-05-11 @ 09:42:16
Postat av: Erika

Alla de koder i stilmallen som ser ut ungefär såhär:

a {color: #FFFFFF;}

a:hover {color: #FFFFFF;}



är det du ska ändra på. Där #FFFFFF står ska du skriva in en annan färg. Förslagsvis rosa (#fa8ca5 - samma som din bakgrundsfärg)

2012-05-11 @ 21:34:57
Postat av: Sykes

När vet du om du kommit vidare till programmet? :)

2012-05-12 @ 12:59:34
Postat av: Lizzie

Amen åh nu håller tummarna :D. <3

2012-05-13 @ 21:09:20
URL: http://akima.blogg.se/
Postat av: Elvira

Oj vad duktigt, grattis! :D

2012-05-17 @ 14:18:41
Postat av: Malin

När jag såg reklamen för den tävlingen/det programmet var du den enda (och första) jag tänkte på direkt! SÅ himla kul :-) Du är ju verkligen helt fantastiskt duktig och en riktig insperationskälla. Önskar dig all lycka till och om du kommer med i programmet vet jag en som kommer hejja på dig iaf! ;-)

2012-05-22 @ 21:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign