Veckans frågor & svar!

Fråga
Har du facebook? Isåfall, accepterar du vän förfrågningar från folk du inte känner?

Vad tycker Benjy om att vara storebror?
Svar
Japp jag har facebook men odkänner bara för dem jag känner till .
Benjy är helt tokig i sin lillasyster ;) Han är så rädd om henne & noga meed att säga var dag att han älskar henne .

Fråga
vad väger du och hur lång är du ?:)
Svar
sist jag vägde mig  för någon veckasen va de 90 kg (reent för mycket) & jag är 169 cm

Fråga
Om du skulle göra din egen spellista med julsånger, hur skulle den se ut?
Vilka sånger är ett måste nu till jul enligt dig? :)
Svar
Oj  jag kan inte alla namn på alla bra julsånger ..Men jag tycker om julmusik,mysigt! Ett måste dock är elvis julsånger vid juletid.. Jätte mysigt .

Fråga
Vad brukar du göra på julafton? Hur ska du fira den i år? Brukar ni ha tomte/vem brukar det vara? =)
Svar
Vi brukar vara hemma hos oss.. Dock skulle jag vilja åka någon annanstans .. Detta året blir väl samma.. Jag tycker själva julafton är sådär .. Tiden innan jul är mysig dock . Vi brukar ha tomte ja :) Det är olika varje år .

Fråga
Om du fick välja en av dessa superkrafter, vilken skulle du ha? Och varför, vad skulle du använda den till? :)

Flyga, läsa tankar, kunna bli osynlig, styra andras handlingar eller frysa tiden? :)

Svar
Bli osynlig!  det vore bra för mycket ^^ När man mår dåligt eller vill spionera på någon ^^ Eller kanske skrämma skiten ur någon haha .

fråga
Vad jobbar Jim med?
Och hur tror du dina barn kommer vara som tonåringar? =)
Svar
Han jobbar på ett åkeri .
Benjy lär vara den lugna & Hailie den vilda haha ..

Fråga
Du som själv är piercad/tattuerad. Vad skulle du säga på Benji ville pierca sig eller tatuera sig innan han var 18
Svar
Han hade fått såklart..Sålänge det är en bra tatuerare & att han har ett bra motiv som inte ser skräp ut.

Fråga
Om du fick spendera 10.000 på en eller flera tatueringar, hur skulle dessa se ut/vart skulle dem placeras? :D
Svar
skulle antagligen fortsätta med godsaker på hela armen .. Eller kanske rent av gjort laserbehandling på  hela över armen på  andr armen då .

Fråga
Är du påhittig o så med barnen eller har du svårt komma på något att göra under en dag hemma t.ex?
Svar
Ibland & ibland inte ^^ Beror lite på humör  & väder haha :)
Kommentarer
Postat av: Helen

Hej, såg på www.cocoo.se att hon letar folk som bloggar och vill ha samarbete. Tänkte på dig då för du har ju rätt många besökare! Ett tips bara :)

2010-12-03 @ 09:37:23
URL: http://bickatrix.blogg.se/
Postat av: Jannike

Hmm. Du skulle låta dina barn tatuera sig sålänge det är en bra tatuerare. Men hur seriös är den tatueraren om han/hon tatuerar någon under 18år?

Piercing är väl okej, där är det ju åldersgräns men med målsman. Och man kan ångra sig.



Tatuering har en anledning till att det finns en 18års gräns.

Alla jag känner, inkl mig själv, som gaddat sig innan dom fyllt 18 har ångrat sig eller ångrat placeringen etc.

2010-12-03 @ 10:54:16
Postat av: Malin

Hur kan det vara en bra tattoostudio om dom skulle tatuera någon under arton? Får inte det att gå ihop riktigt.

2010-12-03 @ 15:55:28
Postat av: bettyboom

jag vet en tatuerare som tatuerar under 18 med förälders tillåtels & han är en av dem bästa i skåne på att tatuera .. sen beror det ju på en själv med hur mogen man är för att tatuera sej & det märker vi väl.. men skulle inte låta benjy tatuera sig lika tidigt som jag gjorde.. no way

2010-12-03 @ 16:39:49
Postat av: Anonym

Är det inte lag på att tatueringstudios inte får tatuera unga under 18?

Ganska säker på det.

2010-12-03 @ 16:59:41
Postat av: Emilia

Jag var 14 första gången jag tatuerade mig, det var hos en riktig studio av en av sveriges bästa tatuerare andra gången var jag 15 också hos en studio! Så dom tatuerar vist innan man har fylt 18 bara man har målsman med sig:p

2010-12-03 @ 18:52:36
Postat av: veronica

Hej, angående om 18 gräns på tatueringar. Man får tatuera sig från man är 16 år. Om man har målsmans godkännande. Så det så ;)

2010-12-03 @ 22:17:48
Postat av: Sykes

Det finns ingen åldersgräns-lag på det idag, men det kommer antagligen bli en lag 2011 eller 2012 att man måste vara 18år för att få tatuera sig, och därmed visa leg.



Men om tatueraren ska bli godkänd av SRT så måste dom ha 18års gräns. (http://www.s-r-t.se)

Oavsett hur duktiga dom är så blir dom klassade som oseriösa av övriga tatuerare och människor inom branchen om dom tar emot yngre kunder än arton.



Jag själv skulle aldrig gå till en tatuerare som inte följer SRT's stadgar, eller rekommendera det till andra trots att jag/dem är över 18.

Studios som tar emot yngre kunder är endast ute efter snabba pengar och bryr sig inte om deras rykte för allmänheten.

Och därmed kanske också skiter i andra viktiga faktrorer som steril utrustning eller liknade. Finns en anledning till varför det finns en åldersgräns, både inom piercing och tatuering.

Hur många av er som gaddat er när ni var tex 14bast ångrar er idag?

Samma sak om en piercare tar emot 7åringar som vill ha piercing i ögonbrynet. Hur seriöst är det?

I detta fall kan man åtminstonde ångra sig, men även där kan man riskera ärr som man får bära resten av livet.



Det krävs mer än talang för att vara en duktig tatuerare, det finns vissa regler att följa också.



Kram.

2010-12-04 @ 12:49:41
Postat av: Edd

Om man ska bli godkänd av Svenska registrerade tatuerare (SRT), så ska det vara 18års gräns. Som drivs av "Man's ruin" bla.

Sådetså.



Alla får tatuera sig, finns ingen lag på åldergräns. Finns tillomed tatuerare i USA som tatuerar spädbarn utan att lagen lägger sig i.

Men det finns branschorganisatioer därute för att sätta lite pli på saker och ting. Är inte tatueraren med där så bör man passa sig av flera anledningar.

Men är man så dum, att man antigen själv eller låter sina barn tatuera sig hos en oseriös så är det upp till dem.

2010-12-04 @ 14:07:48
Postat av: Stella Sofansen

Tror det skulle komma en lag på åldergräns om något år har jag för mig, om tatuering.

Tycker det är bra, många som idag bara tatuerar sig för att verka cool bland kompisarna eller skaffar ett motiv som passar dem i nuläget utan en större tanke på framtiden. Har själv en tatuering i svanken jag gjorde när jag var 16 och var helt säker på att jag aldrig skulle ångra mig.

Hade helldre haft något annat motiv idag...Men den är inte ful men den passar liksom inte mig längre. Men får leva med den.

Man utvecklas mycket socialt och ens perosnloghet föändras mycket när man är under arton, alla får igenom en fas fast man inte alltid vill erkänna det själv.

Tycker det är bra med artons årsgräns.

2010-12-04 @ 14:15:21
Postat av: Hanna

Oj vilken diskussion det blev här. Lägger mig i jag också.

Det är ingen garanti att man inte ångrar sig bara för att man fyllt 18 och tatuerar sig då.

Tycker man ska lägga ner -minst- 2års betänkte tid på en tatuering oavsett ålder, gäller både om man är 16 eller tillomed 30år.

Om mitt barn vill tatuera sig så skulle jag säga att han/hon skulle tänka över det i minst 2år..Är åsikten den samme om samma motiv efter två år så skulle jag godkänna det.

några år betänkte tid är inget i jämförelse med att man trotsallt ska ha tatueringen HELA livet.

2010-12-04 @ 14:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign