självmord?!

Titta inte på filmen om du är känslig för självmord  http://www.liveleak.com/view?i=5e3_1286805999

Är inte detta lite väl sjukt av  de svenskar som satt & glodde på detta då det exakt hände utan att  ha hjärta att ringa polisen direkt!?

Visst han ville ta livet av sig helt klart ,det ser man ju,inte en tvekan där..Många andra,som jag kanske har läst allt det han skrev innan han gjorde detta ? Varför gjorde inget något tidigare ? Fast samtidigt,hade han blitt räddad den gången hade han säkerligen gjort det en annan gång endå.
Kommentarer
Postat av: Molly

Det är nog svår att ta sådant på allvar också, själva videon menar jag.

Finns ju massor med fejkade sådana på nätet redan. Sen har väl folk svårt att tro att någon faktiskt skulle vilja filma och publicera sin egen död.

Nu syftar jag på folk som inte kände honom..Men om hans bekanta såg det där så tycker man ju absolut dom borde ha ringt tidigare! Dom borde ju ha förstått allvaret...

Hemsk video förövrigt..Ush..:(



Som sagt, jag förstår inte meningen med att offentliggöra sin egen död på det här viset? Hade jag velat dö så skulle jag ju absolut inte lägga ut det på nätet..Tänk vilken fasa för hans familj att se detta..

2010-10-14 @ 18:11:12
Postat av: Andreas

Han skröt ju om att visa sig själv när han skulle ta sitt liv, klart man inte tar det seriöst.

Det var ju liksom mer "Alltid velat ta mitt liv inför kamera. Vill ni se?! tralalala..."

Hela disskution verkade allmänt oseriös. Jag var inte delaktig, men hade jag varit det så hade jag nog inte heller trott på det i början..

Tycker grymt synd om hans familj och vänner..Han verkade inte ens skriva ett avskedsbrev, en förklaring förtjänar dem tycker jag.

Han skrev dessutom att han varit självmordsbenägen ett halvår. Jag har varit det i 7år men har tagit till hjälp..Han verkade inte ha gjort något åt sin situation. Beklagligt att det gick som det gick....



https://www.flashback.org/t1322408

2010-10-14 @ 18:26:01
Postat av: marie

RIP Marcus. vi saknar dig.

2010-10-14 @ 18:27:00
Postat av: Sandra

Hmm. Han skrev väl i något forum och filmade? Tror ingen där kände honom irl. Lite svårt att ringa polisen då om man inte vet vem han är eller vart han bor.. :(

Tragiskt detta.

2010-10-14 @ 18:29:00
Postat av: bettyboom

sandra

ja de stämmer men man kan ringa polisen endå å säga var han filmar de & vad han heter där sen kan dem kolla upp snabbt vem han är & allt

2010-10-14 @ 18:57:57
Postat av: Annika

Tycker såklart detta är jätte hemskt, en ung kille som har hela livet framför sig.

Men tycker detta var så egoistisk av honom! Självmord är ofta en självisk lösning, men vissa har det svårt och ser ingen annan utväg.

Men att publicera det på detta viset? Till vilken nytta, detta är bilder som hans familj kommer bära med sig resten av livet i deras huvuden.

En mor och far som fött, uppfostrat, lekt och älskat sin son. Och detta är tacken, en film där han sakta försvinner framför deras ögon och dom inget kan göra..Fyfan. :'( Lider med familjen.

2010-10-14 @ 18:58:45
Postat av: Sarah

Har du läst forumstråden?

2010-10-14 @ 19:11:31
URL: http://syntkatten.blogg.se/
Postat av: bettyboom

annika



håller med

2010-10-14 @ 19:59:11
Postat av: Tösens ☆ Mamma

Detta går att diskutera från alla håll. Om man har läst forumtrådet, hans facebook, läst va han mamma har sagt osv.....

2010-10-14 @ 20:23:30
URL: http://oinkoink.blogg.se/
Postat av: Jessica

En sak som faktiskt är lite rolig med det hela är att hade en niketröja på sig som det stod" just do it" på

2010-10-14 @ 22:19:44
Postat av: Anonym

jag vill titta men ändå inte. vågar liksom inte, är det jätte läskigt?

2010-10-14 @ 22:53:24
Postat av: Anette (mentalskötare)

Jag är övertygad om inte den jävla mobben på fb "hejjat" på honom,hade han kunnat räddas. Han tvekade ju rejält ett tag,sade att han började ångra sig etc. Kanske hade han tagit livet av sig en annan gång,kanske hade han blivit påkörd av en buss,kanske hade han fått mer stöd och hjälp för det neuroleptiska handikapp som han faktiskt hade och först fått diagnostiserat i vuxen ålder! Må den vidriga mobben på forumet ha detta ögonblick bränt in i sina hornhinnor. I evighet.

2010-10-15 @ 00:24:27
Postat av: C

Har själv aspergers, får man för sig att göra något eller känner av en känsla som är för stark så är man maktlös. Då gör man det bara.

Klart han kunde fått hjälp men han verkade väldigt beslutsam. Och som redan någon skrev ovan, många med aspergers har svårt för att förstå ironi och därmed troligen tog det bokstavligt när folk "hejjade" på honom när han nämnde att han ville dö.

2010-10-15 @ 12:33:09
Postat av: Hanna

Jag fattar inte ens att det är möjligt att göra så, man hade ju fått panik o satt ner handen eller knät eller något men han måste ju verkligen bestämt sej. Helt otroligt, ja menar kroppen har ju en överlevnadsinstinkt o man tycker ju att reptilhjärnan borde sett till att få luft. =(

2010-10-15 @ 15:13:07
Postat av: Lina

Hej Electra! Jättefin blogg!



Inte därför jag skriver, Jag är en av de människorna som hade oturen att logga in i samband med att killen tog livet av sig. Visst vill man ringa polisen men man kan inte bara ringa och säga "Hej, det är en kille i webcam nånstans i sverige som ska ta livet av sig" Man måste vara mer specifik. Tillslut kom hans telefon nummer och adress fram och många larmade direkt. Polisen säger att dom befann sig på platsen 20min efter att samtal från flashback gjorts, vilket inte stämmer. Ca 50 minuter tog det polisen att ta sig till platsen. Väldigt tragiskt och han hade pratat om att ta livet av sig tidigare på forumet några månader innan. Så han hade redan bestämt sig och tyvärr valde han ett grymt och brutalt sätt att dela det med sig.

2010-10-15 @ 15:40:54
Postat av: Zandra

Till dig Lina: Faktiskt kan man de, man kan berätta vilken sida/länk där allt stod. Polisen kan hitta han via IP adress osv. Så det hade man kunnat göra.

Men man tror väl inte riktigt på det han skrev, för vem gör en sån grej..

Vet inte sjäv hur man hade gjort.

2010-10-15 @ 17:43:32
URL: http://zandraaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign