Engelska scones.

engelska scones e riktigt riktigt goda min familj verkligen älskar dem å ringer man min pappa å berättar när jag gjort scones tar han direkt bilen å kommer hit ^^ så tänkte ge ett recept som ni kan dela med er av till er familj=) dem e super lätta & snabba att göra :) det finns många olika varianter men jag ger er mitt favorit recept på dem :)

 

7½ dl vetemjöl

½tsk salt

1½ tsk bakpulver

½ dl råsocker

125 g kallt smör

1 ägg

2 dl mjölk

sätt ugnen på 250 grader


blanda alla torra ingredienser i en bunke    tärna smöret  nyp ihop det med  de torra ingredienserna..vispa samman mjölk & ägg å häll i det sedan i bunken. blanda sedan ihop det  till en deg.   dela sen upp degen i 3-4 bitar & gör dem runda & platta till dem  sen skär ett ´krys på var scones .. pensla sedan dem med ägg å strö över lite råsocker  sen in i mitten av ugnen i  ca 10 minuter .

i denna deg kan man även blanda i hackad choklad  å det  är riktigt gott *^^*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign