Mjölkfria choklad/jordgubbs muffins!

Satt & knåpa ihop ett muffins recept innan som kunde funka för min dotter med som då inte tål mjölkprotin.
Delar med mig av detta !


Du behöver

2 ägg
3 dl socker
100 gram mjölkfritt smör tex  plantemargarine
1 dl mjölkfri "grädde" tex oatly
2 dl vetemjöl
1 dl kakao
2 teskedar bakpulver
en nypa salt

½ liter jordgubbar

Gör såhär

Sätt ugnen på 175 grader.
vispa ägg & socker vitt & fluffigt
Smält smöret & tillsätt "grädden" blanda sedan i detta i äggsmeten.
Blanda mjöl,kakao,bakpulver & salt i en bunke ( tips blanda runt med en gaffel )
vänd sedan ihop allt försiktigt tills det blir en jämn smet.
Hacka sedan jordgubbarna & häll i dem i smeten & sleva sedan upp i muffinsformarna.
In i mitten av ugnen i ca 12-15 minuter . Dem får vara lite kladdiga . ( vill man inte ha dem kladdiga är dem bara att ha dem inne lite längre)

ät dem gärna med lite mjölkfri glass =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Åh vad gott! Måste testas!

men du har inte angivet hur mycket socker eller jordgubbar du hade i :)

2012-03-04 @ 19:22:41
Postat av: Nina

Hur mkt socker??

2012-03-05 @ 13:57:02
Postat av: betty

Oj haha 3 dl socker å jordgubbar efter vad man vill ha.

2012-03-05 @ 22:59:58
Postat av: Malin

Får jag förresten dela detta recept i min blogg? Hänvisar såklart tillbaka till din blogg och nämner att det är ditt recept :)

2012-03-06 @ 12:06:38
URL: http://sykesdvine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Absolut malin :-)

2012-03-06 @ 13:27:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Designad av: SindreDesign